Amikor új ötletünk van, és új vállalkozásba kezdünk, vagy csak bővítjük eddigi tevékenységünket egy csomó mindenre oda kell figyelnünk. Itt most csak az internettel kapcsolatos dolgokról írok.
Tehát megvan a nagy ötlet, és a tettek mezejére léptünk. Bokros teendőink között nem feledkezhetünk meg az internetről sem.
Ne adj lehetőséget másoknak arra, hogy előtted regisztráljanak márkaneveddel.
Mielőtt kilépnél a színre, gondoskodj a következőkről:
Regisztráld a .hu végződés alá új domain neved. Figyelj az ékezetes és kötőjeles variációkra is.
Ingyenes domain neveket se engedj át másoknak. Ezeket ne használd, csak legyen a tiéd! Mik ezek? Pl.: atw.hu, fw.hu, uw.hu, eoldal.hu, stb.
Foglald le a következő helyeken az új termék, szolgáltatás, márka nevével a felhasználónevet:
- Gmail.com
- Blog.hu
- Twitter.com
- Facebook.com
- Youtube.com
- Blogspot.com
Határozd meg a célcsoportod! Írd körül, kiknek szánod a terméket, szolgáltatást! A túl tág célcsoport nem jó. Vigyázz, ne szűkítsd le annyira a célcsoportod, hogy név szerint fel lehessen sorolni, ki tartozik bele!
Gyűjts adatokat, információt, majd értékeld ezeket! Kik a versenytársak? Ismered versenytársaidat? És azokat, akik versenytársaid lehetnek? Végezz felderítőmunkát, keress, kutass a neten!
Tanulmányozd a versenytársak honlapját! Milyen az a honlap? Friss, naprakész, tartalmas? Kommunikálnak az ügyfelekkel? Hogy állnak az online marketing eszközeivel?
Figyeld kulcsszavaid előfordulását!
Figyelheted márkaneved, cégneved előfordulását is. Hogyan? Erre való a Google Figyelő, amelyet a http://www.google.com/alerts?hl=hu&gl=us címen találsz meg. Lehetőség van napi, vagy heti rendszerességgel kérni a jelentést.
A Google Figyelőről már írtam, az alábbi linken található a cikk:
A felület kinézete természetesen azóta már megváltozott, ami eddig jobb oldalon volt, az a bal oldalra került és viszont. Működésében nincs változás.
Amíg várod, hogy a .hu alá regisztrált domainedhez hozzájuss (igazán nem sok idő, ha szerencséd van, 16-17 nap alatt meg is lesz), elkezdheted a honlapod készítésével kapcsolatos munkát. Ha értesz hozzá, szerencséd van, csak időd is legyen rá. Ha nem vagy a webdizájn bajnoka, akkor keresd meg azt, aki elkészíti a honlapod. Nem ennyi lesz a munka, mert valami elképzelésednek kell lennie, mi legyen a honlapodon, és jobb, ha a szöveget megírod, amit oda szánsz.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése