2010. július 24., szombat

Megosztás gombok

Végre a Bloggerben is megjelentek a megosztás gombok. Nem kell összevadászni őket különböző helyekről, és kínkeservesen betuszkolni az oldalra. Nekem valahogy egy idő után már nem működtek, többnyire nem jeleníthető meg a tartalom üzenet volt helyettük.

Csodálkoztam is, hogy amikor már minden magára valami adó oldalon ott vannak a különböző megosztás gombok, akkor itt csak olyan megoldás van, ami működésképtelen.
Most már a Bloggeren blogolók is csinos kis ikonsorral kápráztathatják el olvasóikat.

A Tervezés menüben, oldalelemek hozzáadása és elrendezése. Itt kell keresnünk, mégpedig a blogbejegyzések szerkesztésénél. Itt a bejegyzési oldal beállításai részben a "Megosztás gombok megjelenítése" mellé kell pipát tennünk, és máris láthatóak lesznek az ikonok. Ugyebár mentés után.

Vagy mégsem?

Gyakorlati tapasztalatom az, hogy a régi sablonokkal nem látszik semmi. Amikor átváltottam a sablontervezőben az új sablonok egyikére, és gondosan elmentettem a változtatást, máris látszottak.
Cseles a dolog, mert nem szép színes ikonkák, hanem szürkék. Amikor az egérrel rámutatok, akkor lesznek színesek.
Tehát új sablonokkal látszanak a megosztás gombok.

Itt ismét felhívnám a sorstársak figyelmét arra, hogy ha sablont váltunk, Analytics és egyéb követőkódjainknak búcsút mondhatunk. Az új sablonban nincsenek benne, ismételten el kell tehát helyeznünk a kódokat. Egyszerű megoldás az, ha a sablonváltás előtt a html kódok szerkesztésénél megkeressük, kimásoljuk, majd az új sablon módosítása után visszamásoljuk őket. Lehet, hogy két helyen kell keresni a kódokat: a /head és a /body előtt. Már a múltkor is észrevettem, hogy mintha változott volna az elhelyezésük, hiszen én mindig leírás szerinti helyre másoltam a kis programrészleteket, most viszont úgy írják a Webmestereszközökben és az Analyticsben is, hogy a /head elé kell tenni ezeket.
A bejegyzésem után láthatóak is a helyes megosztás gombok. Ki lehet próbálni, működnek-e!

Jelzem, én is tudom, hogy a head és body szavaknál kellett volna kacsacsőröket is tennem, de amikor ott voltak, megbolondult a Blogger, és hibát jelzett, egyszerűen átírta a jeleket kóddá, és a betűtípust is megváltoztatta.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése