2010. augusztus 1., vasárnap

Tárhely is kellene

Megszerzett domain nevünkkel még nem megyünk sokra. Kell egy hely, ahol majd elhelyezzük honlapunkat. Ehhez pedig tárhelyszolgáltatót kell keresni.
Mindenki szeretne jó tárhelyszolgáltatót találni.
De milyen a jó tárhelyszolgáltató? Ez egy jó kérdés, amire úgy lehet válaszolni, hogy kinek melyik.

Attól függ, melyik jó, hogy mit várunk el a tárhelytől. Gyors legyen, nagy adatforgalmat engedélyezzen, több honlapot lehessen rajta üzemeltetni, olcsó legyen, lehessen kérdezni, ha nem értünk valamit?

Egy biztos: alaposan körül kell nézni a piacon. Ha egy kukkot sem tudunk angolul, akkor ne akarjunk amerikai tárhelyet, mert csak a gond lesz vele.

Az elmúlt hetekben vadul kerestem tárhelyszolgáltatót.
Találtam hazait is, elég korrekt áron, csak valahogy a szolgáltatások nemigen voltak részletezve a honlapon. Nem tudtam eldönteni, mit adnak, és mi az, amiről én azt gondolom, biztosan van. Voltak gyanúsan olcsók, rettentően kicsi helyet biztosítók, mindenért felárat kérők, cPanel-t használók, és fapadosak is.

Aztán kiléptem a nemzetközi piacra. Körülnéztem. Elhűltem. Ekkor már tudtam, hogy szó sem lehet magyar tárhelyről, még akkor sem, ha neheztelnek érte, hogy nem a hazait választom. Különben felmerült  bennem, hogy a hazai, bérházban lévő kis bt-nek vajon milyen szervere lehet, és mi van, ha egy külföldi tárhelyen osztoztatja ügyfeleit.

Tehát körül kell nézni a piacon, el kell dönteni, nekünk mi a fontos, mekkora tárhely kell, milyen szolgáltatásokat várunk el, vagy szeretnénk; legyen-e lehetőség fejleszteni,  fontos-e a magyar nyelvű ügyintézés, mennyit szánunk a tárhelyre.

Ezek után lehet összehasonlítani a szolgáltatókat. Ez sajnos egyáltalán nem egyszerű, mert szinte olyan, mintha az almát, a cseresznyét és a szőlőt akarnánk összehasonlítani.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése