2010. augusztus 11., szerda

Változott a Gmail

Ma reggelre megint egy újdonság várt. Bizisten a legtöbb meglepit a Google-tól kapom:-)

Ahogy betöltődött a levelező, olyan fura volt, mintha nem teljesen töltődött volna be. Vártam és néztem, amikor feltűnt, hogy egy kis üzenet vár.
Ez volt rajta:
"A Gmail új arca
Csökkentettük a képpontok mennyiségét, és egyszerűbbé tettük a névjegyek és a feladatok megjelenítését."

Itt máris elakadtam. Csökkentettük? És ennek most örülnöm kell? Eddig mindenki arra volt büszke, ha valaminek nőtt a felbontása. Na mindegy, olvassunk tovább.

"A Címtár frissítései
Lehetőség van vezetéknév szerinti szűrésre, valamint egyéni címkék hozzáadására, például telefonszámokhoz vagy más mezőkhöz."

Valószínűleg azért értelmezem ezt is másként, mint kellene, mert én nem tartottam fontosnak csoportokat létrehozni, ezért én ezt úgy látom, hogy rendezni lehet vezetéknév szerint is.
Ami mondjuk jó dolog, más kérdés, hogy az emberek egy része vezetéknév, keresztnév sorrendben adja meg a nevét, másik része pedig keresztnév, vezetéknév sorrendben.
Ennek köszönhetően a lista ismét csak káoszos, mert van, ahol jó, és aki eddig jó helyen volt, az most került rossz helyre.
Ez nem a Google hibája, ez egyszerűen a magyar nyelvből adódik. Az is igaz, van olyan, amikor eleve az űrlapok is rosszul kezelik ezt a kérdést.

Címkéket hozzá lehet adni, új csoportokat hozhatunk létre, egyszerre küldhetünk mindenkinek levelet, akiket kijelöltünk. Ez utóbbi nem tudom hogy volt-e eddig, nekem eddig nem volt szükségem arra, hogy sok embernek ugyanazt a levelet küldjem el.

Olvasom a lehetőségek között, lehet e-mail címeket egyesíteni.
Kijelöljük az e-mail címeket, azt mondjuk, névjegyek egyesítése, máris teljesíti, és ez után értelmezhetem, mi is történt.
Tehát a kijelölt e-mail címekhez nevet, címet, és még több adatot megadhatok, egyszerre küldhetek a címekre levelet. Én úgy tudom elképzelni, hogy ha egy személynek vagy cégnek több e-mail címét tudom, akkor egyesítve ezeket, egyszerre mindegyikre tudok levelet küldeni.
Idegenek esetében értelmetlennek tartom.

Aki rendszeresen használja a névjegyzéket, biztosan észreveszi a változásokat. Nekem nem sokat mondanak a ezek, de én keveset levelezek, és akkor sem használom a névjegyzéket, elegendő az, hogy levélíráskor felajánlja a címzetteket.

Amit észrevehetünk elsőre, az az, hogy a Google logo kicsit más lett, a mappáinkat bal oldalon másként látjuk, mint eddig. A levélírás linkből pedig gomb lett.

A teendőinket is beírhatjuk egy kis ablakba. Jelzem ez a szolgáltatás rögtön közölte is, jelenleg nem érhető el.

Összefoglalva, történtek változások, némelyike azonnal észrevehető, mások nem. Vannak olyan változások, amik a Gmailt rendszeresen, üzletileg is használóknak könnyebbséget jelentenek, a többieknek fel sem fognak tűnni.

A magam részéről ellenállok az újdonságoknak, és most sem fogom a címjegyzékemet a kért módon feltölteni, nem kapcsolok össze semmit semmivel, és a feladataimat PC (papír-ceruza) módszerrel fogom nyilvántartani ezután is. Az legalább független az áramtól, az internet-eléréstől, számítógép jelenléttől.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése