2011. augusztus 15., hétfő

Külföldi hírlevelekről

A marketinges hírleveleken igyekszem átrágni magam, ami az angol nyelvtudásom miatt nem olyan gyors munka, de úgy érzem, fejlődök. Néha, már-már úgy érzem, értem, amit olvasok. Én szoktam a legjobban csodálkozni ezen.:-)
Tehát az angol nyelvű hírlevelek nyelvtanulásnak is jók. Sajnos, nagyon sok olyan szó, kifejezés van, ami nincs a szótárakban.

Tegnap egy lelkes ifjú hírlevélsorozatát olvastam, aki a blogolásról ír, arról, ő hogyan kezdte el, és hogyan lett ez az ő "vállalkozása". Jó volt olvasni, hogy másokat is hasonló dolgok foglalkoztatnak, hogy mások se úgy születtek, hogy mindent tudjanak erről a témáról.
Jó volt olvasni, mert majdnem teljesen értettem. Ha jól értettem azt a mondatot, akkor azért, mert a fiúnak sem az angol az anyanyelve. Persze lehet, hogy pont az, csak fordító barátunk ferdített. Pedig pont ezt néztem meg, mert nem voltam biztos abban, hogy jól értem-e. Fordító után még kevésbé:-)
A lényeg az, hogy leírt olyan dolgokat, maik engem is foglalkoztatnak, amik bennem is kérdéseket vetnek fel, és kíváncsian várom a következő levelet. (Megvenni nem fogom a tudásanyagát, ha egyáltalán arra megy ki a játék.)

Nekem az tetszik az amerikai piacon, hogy mindenre, de mindenre van vállalkozás, ami működik, mi több, jól működik. Ez megdöbbentő. Nem a mi tunyaságunk, sutaságunk, tehetségtelenségünk, lustaságunk az oka, hogy ez  nálunk nem így van. Tudomásul kell venni, hogy 10 millió az nem 300 millió. Ha nagyon szegmentálok, itthon sikerül egy akkora területet választanom, ahol lehet, csak 50-100 érdeklődő van. Nyelvi korlátok miatt sem tud a mi piacunk sokkal nagyobbá válni.
Szóval az, hogy a marketing nem úgy általában van, hanem szakosodnak.
Olvasok egy fickót, aki a nonprofit szférának ad marketing tanácsokat.
Egy másik az ékszerkészítéssel foglalkozókat oktatja. (Hobbiból pénzkereset.)

Az is érdekes, amikor a különböző helyekről érkező levelekben az akciók lejártát olvasom. Van, hogy a keleti parti, van, hogy a Mountain Time Zone szerint, van, hogy a nyugati parti idő szerint járnak le az akciók. Ez jó alkalom arra, hogy az időeltolódásokban továbbképezzem magam.

Természetesen már összeszedtem néhány olyan igazi "nagyot" is, akikről sokszor olvasni. Megvallom, az ő hírleveleik főleg arról szólnak, mikor hol lesz előadásuk, vagy mikor lesz a videokonferencia, webinárium. Ugye ez engem nem érint igazából. Még ha, érdekelne is, mire én megértek egy mondatot, addigra már a tizediknél tartanak. Ezért is jó olvasni, mert a kiejtésből fakadó nem értéseket legalább elkerülöm.

Néhányan a hírleveleikben alkalmazzák azt, hogy személyes dolgokat is belekevernek az írásba. Például elmesél egy régi történetet, és úgy kanyarodik a témához. Remélem legalábbis, hogy nem csak az írói munkásságukat tükrözik ezek az emlékek.

Egy idő után valahogy rájöttem, hogy a tárhelyszolgáltatómnak is van hírlevele. Annyira nem volt egyértelmű, mert nem tolta a képembe állandóan, hogy gyere, iratkozz fel!
Tehát egyszer csak feliratkoztam GoDaddy hírlevelére. Itt minden héten az éppen aktuális akciós vásárlásról értesítenek, persze ott a kuponkód, csak költsek. Amúgy, ha ésszel csinálja az ember, ezekkel a kuponkódokkal sokat lehet spórolni. Van, hogy vásárlási limitösszeg nélkül adnak 15-20 vagy még több százalékot. Máskor összeghatárhoz kötve, emlékeim szerint maximum 30%-ig mennek el a kedvezmények. Ehhez persze abban a néhány napban kell vásárolni. Ha nem életbevágó, akkor ki lehet várni a következő hetit.
És mert ez itt akár a reklám helye is lehet, elmondom, nekem is van itt az oldalon két reklám, amivel olcsóbban lehet vásárolni GoDaddy-nél. Az egyikre kattintva a domain vásárlást lehet megoldani 7,49 $-ért (plusz 0,18 $), a másikkal a hosting szolgáltatást lehet olcsón kipróbálni.

Azért a külföldi hírlevelek között is vannak olyanok, ahonnan az ember gyorsan leiratkozik.
Volt egy sorozat, aminek első darabja érdekes volt, viszont utána már állandóan egy mlm oldalra akartak küldeni. Két hónapig bírtam, majd leiratkoztam.

Úgy tapasztalom, hogy a hírlevelek, ha ügyesen választjuk meg, hova iratkozunk fel, nagyon sok információval látnak el bennünket. Sokszor tudást adnak, azonnal hasznosítható tippeket, vannak lelkes emberek, akik az ingyenes oktatást sem sajnálják tőlünk. Igazából nem éri őket hátrány, mert pl. én biztosan nem megyek el egy tanfolyamra mondjuk Arizona-ba, és nem azért, mert elolvastam az ingyenes anyagokat. Szerintem azok számára meg meggyőzőbb lehet ez a módszer, akik az igazi célcsoportot jelentik.

Nekem összességében úgy tűnik, hogy legalábbis az általam már látott amerikai hírlevelek profibbak, jobb kinézésűek, mint amikkel itthon találkozni lehet. Tisztelet a kivételnek.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése