2011. augusztus 10., szerda

Hírlevél lista - mánia

A hírlevél hatékony eszköz a vevők elérésére. Az érdeklődőkből vevőket szerezhetünk segítségével.
Hírlevélre ma már szinte mindenhol feliratkozhatunk.

Ezek a listák dagadnak, duzzadnak, és a hírlevél küldője úgy érzi, hű, de jó vagyok ebben a témában!
Tegyük fel, szorgalmasan írja is a hírleveleket, küldi is őket.

Ha érdeklődő típus, és hírlevélküldő rendszert használ, akkor sokféle információhoz juthat. Például megtudhatja, mennyien nyitották meg a levelét, mennyien kattintottak a benne elhelyezett linkre, stb.
Ha nem érdeklődő típus, vagy egyszerű, mezei módszerrel küldi a leveleit, akkor ezekre a kérdésekre nem tud válaszolni.
Legfeljebb az tűnik fel neki, hogy én küldöm ezeket a leveleket, de semmi eredménye. Se érdeklődés, se vásárló.

Ha a listát vette valahonnan, akkor még csak azt sem mondhatja el, hogy a listán levők valaha érdeklődést mutattak a termékei, szolgáltatása iránt.

Vajon jó az, ha a hírlevél lista csak nő és nő?
Ha belegondolunk, nem jó.

Nem jó, mert elhiteti velünk, jó úton járunk, közben meg az eredményesség nem növekszik.
Nem jó, mert egyre több kimenő hírlevelünk van, ami költség. Attól függ, milyen és mekkora költség, hogy milyen konstrukcióban, milyen módszert használunk, és milyen gyakran írunk.

Mit lehet tenni, hogy kiszűrjük azokat, akiket már régen nem érdekel, mit írunk?
Egyáltalán ki meri szűrni?
A kisördög ott alszik, és azt mondja, na ne, és ha elveszted mindet, ha éppen most akart volna már vásárolni?

Szerintem nem kell félni ettől a lépéstől, mert inkább legyen a hírlevélre feliratkozottak száma a régi fele, ha a megmaradó felét érdekli is, mit küldözgetek neki.

Hogyan csökkentsem a hírlevélre feliratkozottak számát?

  • Jó módszer lehet, ha írok 1-2 levelet arról, hogy változás lesz, mindenkit leiratkoztatok, és kérek minden érdeklődőt, ismét iratkozzon fel. Persze az se árt, ha a kiírt időpontban feliratkozók nem a leiratkozó üzenetet kapják meg egy hét múlva hírlevélként.
  • Valami mást ajánlok, és kérem, akit érdekel, iratkozzon fel oda, mert az a téma csak ott lesz ezentúl.
  • Kérem, erősítsen meg engem abban, hogy továbbra is akar levelet kapni tőlem.

Azért azt tudni kell, hogy sokan el sem olvassák majd ezeket a leveleket.

Az aktivitásért cserébe persze valami ajándékot is kilátásba kell helyezni! Egy kis tanulmány, néhány oldal okosság az adott témához kapcsolódva.
Ha boltom van, akkor adhatok egy kedvezményre jogosító kupont is.
A kuponnak legyen lejárati ideje, nehogy másfél év múlva jöjjön a kedvezményes vásárlásért, mert az jár neki!

A több ezres lista még nem jelenti azt, hogy rendszeres vásárlóim is vannak. Nem a hírlevélre feliratkozottak száma a fontos, hanem az, mennyien vásárolnak, és főleg az, mennyit költenek. A vállalkozás eredményességét nem a lista méretében mérik, hanem árbevételben, nyereségben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése