2011. március 10., csütörtök

Hogyan küldjem a hírlevelet?

A hírlevelek kiküldésére sokféle szoftvert ajánlanak. Sok helyen olvashatunk ezek működéséről, van, ahol a tárhely szolgáltatója is ajánl ilyet, máshol előfizetést lehet vásárolni.
Nem ezekről akarok írni.

Kezdő, de tényleg kezdő online vállalkozó boldog lenne, ha a hírlevelekkel olyan gond állna elő, hogy nem tudja kezelni azt a rengeteg e-mail címet, ahova küldeni kell a leveleket.
Mindenki elkezdte valahogy, és mindenki tudja, az ezres lista nem egy hét alatt született. Akik leírják, bizonyos akció hatására napi több ezerrel nőtt a feliratkozók száma, nem ma vagy tegnap kezdték a munkát.

Megnézhetjük, honlapunkat hányan keresik fel naponta. Ha ez a szám 20 alatt van, nem kell attól félni, belefulladunk a hírlevélküldésbe. Nem az a jellemző, hogy megnézünk egy oldalt, és máris adjuk a címünket, "Ide lőjenek!".

Tehát, aki most töri a fejét a hírlevélen, inkább előre dolgozva, kezdje el írni a tartalmat, hogy amikor már többen is várják azt a levelet, akkor legyen mit küldeni.
Az első időben nincs szükség arra, hogy hírlevélküldő szoftvert vegyünk/béreljünk, vagy akár csak megtanuljunk használni.
Hogy ez utóbbit miért nem? Mert ahhoz a néhány címhez felesleges. Mire összegyűlik 100 cím, és úgy érezzük, már valóban tenni kell valamit, addigra már lesz újabb szoftver, új verzió, új szolgáltatás, módszer. Elég lesz majd akkor alaposan körülnézni az akkori piacon, begyűjteni az információt, és választani.

Az első néhány tucat feliratkozót kezeljük úgy, mintha levelet küldenénk valakinek.
Itt ketté is választom a kérdést. Ha a hírlevél olyan, hogy biztosan ugyanabban a sorrendben kell küldeni, akkor valószínűleg nem is ugyanazt a szöveget kell elküldeni mindenkinek. Ekkor tényleg olyan, mintha levelet írnék.
Egyre viszont nagyon oda kell figyelni. Tudnom kell, kinek mit küldtem el.
Vagyis nyilvántartást kell vezetni a kiküldött levelekről. Nehogy valaki többször is megkapja ugyanazt, más meg kimaradjon egy-egy levélből.
Ezt egy táblázatban tudjuk nyilvántartani. Ahogy sokasodnak a feliratkozók, egyre kényelmetlenebb lesz, de már váruk azt a boldog időt, amikor ilyen gondunk van.

A kellemesebb variáció az, amikor egyszerre mindenki kaphatja ugyanazt a levelet. Ekkor nincs keveredés, mindenkinél bejegyezzük, megkapta az aktuális levelet.
Később viszont nem lehet másolni a kiküldést!
Hiszen, ha aktualitásokat küldök ki, nem tehetem meg, hogy húsvétkor küldöm a karácsonyi ajánlatot, mert éppen annyi idő telt el a két feliratkozás között. Azt hiszem, érthető.

A levelezők nagy része tud olyat, hogy titkos másolat. Ezt a funkciót nagyon jól ki lehet használni.
Ugye feltűnt már, hogy hírlevelek esetében nem tudjuk, ki kapott még ilyen levelet. (Bezzeg a továbbított leveleknél, amikor hosszan olvashatjuk a címzetteket.)

A hírlevél címzettje legyek én, és titkos másolatot kap mindenki. 10-20 címzettnél nem lesz semmi gond, mert ez annyira kevés, hogy nem fogunk levélszemetelővé válni miatta. Gondoljunk bele, osztálytársunk is lehet ennyi...

A titkos másolatban az a jó, hogy aki kapja, nem látja, ki mindenki kapta még meg a levelet.
A cél nem az, hogy közzétegyük, kikkel állunk bármiféle kapcsolatban.
Vigyázat! A címzett és az, aki másolatot kap (Cc.) látható, csak az nem, aki titkos másolatot kap (Bcc.)
Tessék kipróbálni, ha még nem ismerjük ezt a módszert.

Vagyis megvan, hogyan küldök el egy olyan hírlevelet könnyen-gyorsan, ami mindenkinek szól.
Megcímzem magamnak, senki nem kap másolatot, minden címzett titkos másolatot kap. A szövegtörzsbe beillesztem a küldendő szöveget, és egyebeket, ha vannak, és egyszerre elküldöm.
Így minden címzett megkapja, és nem tudja, kik voltak még címzettek.

Igen, lehet mondani, hogy ez nem profi és tökéletesen elegáns hírlevélküldési módszer, de ameddig "kicsiben" működik a rendszerünk, addig jó lesz. Nem utolsó sorban ingyenes, és nem kell semmit sem megtanulni hozzá.
Azért még egy megjegyzés. Ha hírlevelet küldünk, akkor ne a freemail, gmail, akármi mail legyen a címünkben, hanem a céges e-mailünk. Legalább ennyit tegyünk meg annak érdekében, hogy ne egy hobbi levelezőként azonosítsanak bennünket.

Ugye, ha már van honlapunk, és üzletileg használjuk, akkor az nem ingyenes, vagy annak látszó tárhelyen van, annak minden problémájával? Ez is egy jó téma lesz egy alkalommal.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése