2012. június 5., kedd

Megváltoztunk, com-ról hu-ra

Tegnap csak az tűnt fel, megőrült a Blogger. Portugál oldalak, meg franciák miért .sk néven vannak? Mondom magamban, az nem lehet, hogy a blogokat tartalom szerint beosztották országokhoz, végződésekhez. És különben sincs választási lehetőség a domain végződését illetően. Nem mondom, hogy napirendre tértem a dolog felett, csak nem értettem.

Ma olvasok egy rémült bejegyzést egy Fb csoportban, hogy megváltoztak a blogok végződései.

Megkaptuk a .hu-t.
Ez még nem is lenne olyan nagy baj, ha nem tapasztaltuk volna ezzel együtt azt is, hogy a nehezen kiharcolt, megdolgozott, megszerzett, kiérdemelt PageRank-ünk az enyészeté lett.

Nem, nem nullásak lettek a blogok, hanem a "A jelenlegi oldalt nem rangsorolta a Google" jelzést kaptuk. Ez azért egy fokkal jobb, bár furcsa lehet, hogy egy több éve létező bloghoz még nem jutott el...

A keresőben szerencsére ott vagyunk új nevünkkel, nem a 159. oldalon kezdjük a küzdelmet, de csak azért, mert a Google keresője még .com-ként látja a blogokat.
Pontosabban szólva: van a .com, ami valószínűleg át van irányítva a nyelv/IPcím? szerinti ország végződésre. Így nem kell aggódni, mert a .com végződéssel is megnyílik a blog. Így nem kell lecserélni az összes linkünket. (Az lenne az igazi kitolás)

Ugyebár egy ingyenes szolgáltatásról beszélünk, amit megváltoztathat a gazda. Ez van.

Mit tehetünk? A bosszankodáson kívül van még egy lehetőség: az olyan blogspotos blogok, melyek megvásárolt, saját domainnel rendelkeznek, nem szenvedtek el semmilyen változtatást. Maradt a PageRank is. Tehát, érdemes rászánni némi pénzt a saját névre. Ettől még nem mi tároljuk a blogot, de legalább a neve olyan, amilyet mi választottunk teljes egészében.

Igen, sok honlaptulajdonosnak számít a PR érték, mert jó látni, csak elismeri nagytestvér a munkánkat, még ha egy picinyke egyessel is, de elismeri. Nem, nem ez az, amitől sok vevőnk és látogatónk lesz, de hiúak vagyunk, és jól esik, ha blogunk/honlapunk PR értéke emelkedik.

Azért is jó tudni erről a változásról, hogy ha esetleg valaki leszólja blogunkat, mondván, milyen az, hogy még csak PR értéke sincs, el tudjuk magyarázni, mi okozta ezt.

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése