2010. december 6., hétfő

Gondolatok a honlapkészítésről

Az ember olvassa a sok honlapkészítő cég anyagát, és egyet biztosan megtud. Nagyok a különbségek. Mindenben. Szolgáltatás, árak, de a nézetek között is. Milyen a jó honlap?

Az egyik helyen ajánlják a sablont, mert az  jó és gyors, nem kell vele vacakolni, előre látja az ügyfél, mit fog kapni a végén, stb.
A másik vélemény szerint minden sablonból készült honlap egyforma, és azoknak bizony semmi esélyük, mert milyen gáz, ha van már olyan honlap kinézetre, mint az enyém.

Ezzel kapcsolatban villant be nekem egy gondolat. Jó-jó, el kell adni a honlapkészítési szolgáltatást jó pénzért, amiben azt ígérjük, tyű de egyedüli leszel komám, de. Mennyi az esélye annak, hogy én két ugyanabból a sablonból való honlapot fogok egymás után böngészni, ugyanabban a témában?

Azért a sablonból dolgozó/dolgoztató se annyira hülye, hogy direkt olyat kérjen, amilyen a versenytársé. (Tekintsünk el attól, akinek direkt a megtévesztés a célja, és igen, igyekszik lemásolni egy oldalt.)
Jelzem, mi van, ha az nem is sablonból van. Úgy érzem kevés esélye van annak, hogy ugyanazt válassza valaki a felkínált lehetőségekből, mint a versenytársáé.

Annak meg szerintem semmi esélye nincs, hogy mondjuk hónapokkal, hetekkel később felismerjek egy sablont egy másik honlapon. Leellenőrizni meg tuti nem fogom, mert ki emlékszik minden oldalra, amit megnyit?

Véleményem szerint azért nem ördögtől való a sablonból készülő honlap. Lehetőséget teremt arra, hogy akár a honlap tulajdonosa, akár webfejlesztő megtakarítson egy hosszadalmas munkát, azt, amíg kitalálják, milyen elrendezés, milyen színek legyenek. A sablonok között lehet válogatni, majd pedig alaposan átalakítani tetszésünk szerint. Képek, betűk mérete, színe, háttérszín. Ha ezeket átalakítjuk, már szinte rá se lehet ismerni az eredetire.

Aki meg teljesen egyedit akar, majd megtervezi/megtervezteti magának.
A sablonok lehetőséget adnak arra, hogy kisebb költséggel tudjunk egy-egy honlapot elkészíteni.

2010. december 1., szerda

Bloggal az élen

Jó hangzatos a cím, de mit jelent?

Azt tudjuk, hogy a Google szereti, ha rendszeresen, és elég gyakran frissülnek az oldalak.
Nem is értem, miért, de a Bloggert külön kedveli. (Ez irónia volt.)

Figyelem már régóta, mikor jelennek meg bejegyzéseim a keresőben. Elég hamar. Ma írtam egy bejegyzést, nem egészen egy órája, most eszembe jutott, rákeresek. Sikerült. Ott vagyok a keresés tetején, persze ebben van kis turpisság, mert a bejegyzés címét írtam be, és így, ebben a sorrendben használva a szavakat, az én blogom a legjobb ebben.
Nem is ez a kis turpisság a lényeg, hanem az a tény, hogy a Bloggerben tett blogbejegyzések nagyon hamar indexelésre kerülnek. Nem kell heteket várni rá, mikor vagyok végre a keresőben.

Mire jó ez? Például arra, ha van egy üzleti oldalunk, amit kevesen találnak meg, blogolással szerezhetünk rá látogatókat. Ha a blog, amit írunk a témában, jó helyezést ér el a keresőben, akkor a blogon keresztül eljutnak hozzánk az új látogatók. Ehhez nem árt, ha a blogunkban elhelyezzük oldalunk linkjét is, mert egyelőre a gondolatátvitel még nem működik a Google berkein belül sem.