2012. június 29., péntek

Állandó link - mi ez?

A Bloggerben két újdonságot fedeztem fel. Az egyik az állandó link, a másik a hely megadása.
Az utóbbinak nem tudom, mi értelme van, szerintem mindegy, honnan írjuk a blogot, de hát fejlődünk.

Az állandó link feliratra kattintva láthatjuk az automatikusan létrehozott linkünket.

Link alaphelyzetben


Ehelyett használhatunk más linket is, mégpedig úgy, hogy az Egyéni URL felirat melletti rádiógombra kattintunk, és a mezőbe beírjuk azt, amit szeretnénk látni az URL-ben az automatikus helyett.

Most én is átírtam ezt a linket úgy, hogy megadtam a "linkes" kifejezést.

Átírt link


Látható, hogy a link eleje nem változott, hiszen tudni kell, melyik blogról van szó, és nem változott a dátum sem, tehát az év és hónap a linkben maradt, az utána következő szöveget lehet átírni.

Eddig a link a bejegyzés címe volt, természetesen ékezetek nélkül.
Most ezt lehet megváltoztatni tetszőlegesen. Mikor látom értelmét? Ha hosszú a bejegyzés címe, és szeretnénk egy rövidebb, könnyebben megjegyezhető URL-t adni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése