2011. szeptember 28., szerda

Partnerprogramok

A partnerprogramokat olyan lehetőségként ismertük meg, melyekkel úgynevezett passzív jövedelemhez juthatunk.

A partnerprogram fogalma sem egyértelmű, mert láttam már olyan partnerprogram leírást, aminek a lényege az volt, hogy az illető dolog előfizetői számítottak partnernek, és nekik volt kiírva valamilyen lehetőség, hogy kedvezményeket vehessenek igénybe.

Azokról a partnerprogramokról szólok, melyeket honlappal rendelkezőknek, esetenként honlappal nem rendelkezőknek is meghirdetnek. A mikor egy cég a reklámjait ilyen módon helyezi el mások honlapján. Egy részük kattintás után fizet, míg mások az eladások után.

Az általános eljárás az, hogy regisztráció után kap az illető egy egyedi kódot, ami az ő honlapján elhelyezett reklámokhoz kötődik, és ennek segítségével figyelik a tőle érkező látogatókat.

Nagy változatosságot mutat az, mikor fizetnek. Néhány variáció:
  • kattintás után
  • kattintás után valamennyit, de csak akkor, ha az előírt számú kattintás vevőt is hozott
  • vásárlás után
  • feliratkozás esetén
  • előfizetés meghatározott időre történő kifizetése után.
Általában van egy bizonyos minimálisan elérendő jutalék, ami után ki is fizetik azt.

Mértéke a néhány ezer forinttól a 10 ezer forintos minimumig terjed, de úgy emlékszem, régebben találkoztam 20 ezres minimummal is.
Általában göngyölítik, és egyszer, valamikor eléri azt az összeget, ami után fizetnek is.

Az eddigi gyöngyszem az volt számomra, melyben leírták, év közben göngyölítik, kivéve december, mert akkor, aki nem küld számlát, elveszti a pénzt, mert jótékony célra fordítják. Ahogy így ezt leírom, hirtelen eszembe jutott, mennyire ügyes megoldás ez. Ha valaki nincs résen, és nem küldi a számlát, mert pl. még a múlt hónapban messze volt a limittől, akkor el is vesztette az egészet. A partnerprogramot hirdető cég meg villoghat nagyvonalúságával, csak ugye nem a saját pénzéből teszi ezt.

Ha jobban elolvassuk a feltételeket, kiderül, nagyon nem egyenlő felek kötik a szerződést. Én, mint megjelenítő, meg kell hogy feleljek az elvárásaiknak. Megnézik a honlapomat, bármikor bármiért letilthatnak, és persze akkor nem is fizetnek. Ha tőlem megy oda érdeklődő, és azonnal nem vásárol, akkor X ideig még az én jutalékom lesz a vásárlása, de az X+1 napon már nem. Ezen kívül, több helyen, ha az illető nem emlékszik, hogyan is jutott el arra az oldalra, vagy egyszerűen meglátja ugyanazt a hirdetést, és megörülve neki, kattint, máris elvesztettem a jutalékra való jogosultságomat, mert a második megjelenítő elvette a vevőjelöltet tőlem.

Azt az apróságot nem is említem, hogy mi van azokkal, akik nem vásároltak azonnal, csak később, és az én kódomon maradtak ... volna, ha a sütiket nem törölték volna időközben a gépükről, vagy nem másik gépről vagy böngészőből jutnak el oda.

Sok-sok kikötés van arra, mikor nem kapok semmit, vagy mikor jutok hozzá a jutalékomhoz.

Sokszor javasolják, generáljak nagy forgalmat a honlapomra, és akkor többen fognak rákattintani a partner linkjére. Vagy küldjek hírleveleket, írjak cikkeket, szóljak hozzá fórumokon, stb.
Nekem ez azt jelenti, elvárnák tőlem, hogy én reklámozzak egy céget a saját időmben, eszközeimmel és pénzemen, és majd ők, valamikor valamennyit esetleg kifizetnek nekem.

Miért vagyok szkeptikus?
Mert még nem hallottam olyan emberről, aki ismert volna olyat, akinek havi 10-20 ezer forint is összejönne a kattintásokból. Persze a partnerprogramok meghirdetői szerint dőlni fog a lé.

Vannak statisztikák arra, hányan kattintanak hirdetésekre. Ez a szám bizony elég alacsony. Ha bevallottan is 300-500 érdeklődőből lesz 1, azaz egy vásárló, akkor elég gyorsan ki lehet számítani, milyen jutalékunk lesz. Akinek napi több ezres látogatottsága van, valószínűleg jutaléka is lesz.
De mi van velünk, a többiekkel?

Sok honlapot néztem meg különböző statisztikát megmutató helyeken, és a kisebb cégek oldalainak is havi 1500 alatt van a látogatószámuk.
Sok honlapnak a napi 20 se igen jön össze. El lehet kezdeni számolni. Ha egy kattintásra fizetnek mondjuk 8 forintot, vajon mikorra lesz 10.000 Ft a kattintásokból.

Vagy ha az eladás után adnak jutalékot, akkor mikor lesz meg az 500 kattintás, ami valószínűsít egy vásárlót? Álmodozás azt hinni, hogy egy hónap alatt lesz 500 kattintás. Az emberek néhány százaléka kattint csak hirdetésre nálunk.

Miért?
Gondolom unja már a sok hirdetést, meg azt is gondolom, hogy igen, irigységből. Nehogy már ennek a balféknek pénzt hozzak a kattintásommal, hát mit képzel ez?

Megjegyzem, én sem vagyok lelkes hirdetésre kattintó, de a levelezőben megjelenő hirdetéseket például mindig végigfutom, mert gyakran olyan hirdetést találok, ami valami olyanra hívja fel a figyelmemet, amit nem ismerek. Többször találtam már így nagyon jó oldalakat.

Én már nem is érdeklődök olyan partnerprogram után, ami 10.000 Ft-nál vagy még magasabb összegnél fizet. Számoltam, és kiderült, évi egy kifizetés sem jönne össze. Még azért is izguljak, fennmaradjon a cég, melynek hirdetését megjelenítem?

A másik ok, amiért nem tudok hinni ebben a jövedelemforrásban, hogy nem vagyok meggyőződve róla, hogy minden kattintást elszámolnak.

Konkrétan volt olyan eset, hogy egy ismerős elmesélte, meglátott egy hirdetést az oldalamon, és gyorsan rákattintott, mert pont egy olyan utat hirdetett, ami őt érdekelte. Én meg rohantam másnap az admin felületre megnézni, látszik-e a kattintás. Nem látszott.
Sőt, abban a hónapban összesen sem volt 1 kattintás.

Volt olyan, hogy heteken át még az illető hirdetések sem jelentek meg az oldalamon, majd amikor ismét előkerültek, a kattintások száma erősen a nullához közelített. Lecseréltem a hirdetéseket, gondoltam, hátha már unják azokat, másféle témájúak kerültek fel, de semmi.

Jó, a honlapom látogatottsága ebben az időben kb. 2 ezer oldalmegjelenítés volt egy hónapban, de ebből nekem sikerült elérnem a nulla kattintást. Az oldal témájához illő hirdetés, egy cégtől, más hirdetés nincs az oldalon. Erősen elkezdtem számolni, hogy vajon ilyen ütemben mikor érem el az ezer forintot.

A legtöbb helyen egy oldalt lehet beírni a mezőbe, ahol hirdetést vállalok. Én még nem írtam egyik cégnek sem, hogy mi van, ha nekem 10 oldalam van, és abból 5 olyan, ami elbírja azt a témát, tehát azt nem tudom, hogy lehet-e több oldalam is. Ki fogom próbálni, mit reagálnak. Azért nem írtam eddig, mert annyira kategorikusan egy honlapot emlegetnek mindenhol, és persze annak tartalmát okvetlenül látniuk kell.

Kedvencem az a partnerprogram is, ahol még a havi látogatottságomat is megkérdik, meg sokféle dolgot a cégjegyzékszámig bezárólag, hogy mindent ellenőrizhessenek. Persze csak nagy látogatottsággal rendelkezőnél akarnak megjelenni, amit valahol értek is. Ennyit az egyenlő esélyekről.

Ahogy már anyukám is megmondta sok évvel ezelőtt: "A kutya is oda ..., ahol már van." Ez itt is igaz. Ha nagy látogatottságom van, akkor fogok pénzt keresni. Viszont, ha nagy látogatottságom van, akkor valószínűleg az alaptevékenységemben is van bevételem, illetve, akkor már én kérhetek pénzt azért, hogy kitegyek egy hirdetést, és én választom meg, kiteszek-e egy hirdetést. Tudom, azért ennyire nem rózsás a helyzet, de mégiscsak más, ha én ajánlok egy helyet havi 10-20 ezerért, vagy akár 100 ezerért, és nem én pitizek 8 Ft-os kattintások utáni pénzért.

Ahogy elnéztem, a 8 Ft még nem is olyan rossz:-) És ez kattintások utáni, tehát nem kell, hogy  még utána tőlük vegyen bármit is az illető.

Változatlanul nem látom, hogyan jönne össze havi 10-20 ezer forintos jövedelem egy-egy partnerprogramból, de nagyon szívesen olvasnám azokat a hozzászólásokat, melyek cáfolják azt, amit leírtam.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése