2011. augusztus 12., péntek

Tapasztalataim a hírlevelekkel

Ahogy már írtam, sokféle hírlevelet kapok.

Az egyik hírlevéltípus az, amiben hasznos dolgok vannak, felhívják a figyelmet az új hírre, cikkre, bejegyzésre.

A másik fajta hírlevél az, amit sorozatként előre megírtak. Ezekben menetrend szerint jönnek az információk, és többnyire az a céljuk, hogy 2-3 hónap múlva vegyek meg valami forradalmian jó dolgot. Ami persze éppen nagyon kedvezményesen kapható, és még 3-4-5 vagy akár 10 ajándékot is kapok mellé.

Amikor már leírta, hogy vásárolhatok, akkor a kedvezményes vásárlás lejáratára kezd figyelmeztetni, és végtelen hosszúságban taglalja a termék előnyeit. Van, hogy már napi több levélben siettet, le ne maradjak a tutiról.

Ha nem vásároltam, akkor vagy piszkálódik, és emlegeti, nem látja a nevemet a vevők között, vagy csak simán fenyegetni kezd.
Én fenyegetésnek értékelem azt a szöveget, ami arról szól, hogy milyen hátrányaim lesznek, ha most és azonnal nem élek ezzel a csodálatosan kedvezményes lehetőséggel.

Sok hírlevél sorozat a nem vásárláskor meg is szűnik. Utána hosszú szünet, és esetleg egy idő múlva újra vásároltatni akar.

Ennél a típusnál szimpatikusabb az a módszer, amikor szintén vásároltatni akarnak, de az előre megírt sorozathoz néha kapcsolódik egy rendkívüli hírlevél, ami valamilyen fontos új dolgot ír le. Például valamilyen jogszabályi változás van, ami ide kapcsolódik, vagy hasonló.

Vannak olyan hírlevélsorozatok, ahol az illető nagy lelkesedéssel vetette bele magát a hírlevelek írásába, de 3-4 levél után lelkesedése abbamaradt. Több levél nem jön.

Volt olyan sorozatom, ami érdekelt volna, de vagy rájött az írója, minek mondaná el ingyen a dolgokat, ha ebből él, vagy megunta a hírlevelezést, nem tudom.
Mindenesetre addig tartott a lelkesedése, ameddig az új honlapja nem kezdett el működni, utána egy levelet sem kaptam tőle.

A hírlevelekről időnként jó lenne leiratkozni.

Amikor már sok a napi levél, amikor már lepörgött egyszer a teljes sorozat, és azt veszem észre, kapom újra az elsőt, vagy amikor nem tetszik valami a hírlevelekben.

Leiratkozni sokszor nem is könnyű.
Vannak olyan oldalak (ezek nem kisvállalkozók oldalai), ahol szinte lehetetlen leiratkozni. Elkezdi kérni az adataimat. Tudom, feliratkozáskor nem kérték anyám nevét, de most igen.

Van, ahol email-ben kell kérelmezni a leiratkozást, megfelelő tárgysorral, adattartalommal.

Vannak olyan oldalak, ahol ha az ember feliratkozik, máris többféle listára kerül fel cégen belül. Ha meg le akarok iratkozni, az egyikről sikerül, a többiről persze nem, hiszen nem is iratkoztam fel egy cégen belül több hírlevélre, legalábbis úgy, hogy tudtam volna a különféle oldalakról, hogy egy céghez tartoznak.
Az egyikről leiratkozok, a többi küldi, sőt, egy idő múlva újra kapom azt, amitől végre megszabadultam.

A kedvenceim azok a leiratkozást megerősítő üzenetek, amikben kifejtik, hogy én most nagyon rosszat tettem, mert ezentúl az ő remek tippjeik és tudásanyaguk nélkül kell élnem, amit ők meg sem értenek. Ezt persze néha durvábban fogalmazzák meg.

Ha már visszaüzennek, akkor nekem elegendő lenne annyi, hogy üzenetét megkaptuk, esetleg sajnáljuk bla-bla, és nem küldünk több levelet. A szellemi és vállalkozási képességeimet nem szeretem, ha ilyenkor emlegetik.

Persze nem csak ilyen jellegű üzenet van leiratkozáskor, gyakran az "Ön sikeresen leiratkozott" üzenet látható, ami lehet, hogy személytelen, de legalább nem sérteget.

A hírleveleket olvasni is szoktam, ami időnként eléggé nehéz feladat. Van néhány olyan cég, ahonnan a hírlevél rendszeresen olvashatatlanul érkezik. Az ékezetes betűk, írásjelek helyett hieroglifák (kódok) vannak. Ezeket nem szeretem. Próbáltam már átküldeni másik levelezőbe, hátha az a gond, de ez nem mindig segít. Van, amikor igen!

Nem hinném, hogy nálam lenne valami baj, mert a többi helyről érkező leveleim helyesen jelennek meg. Egyszer vettem a fáradságot, és írtam a hírlevél küldőjének, hogy nem tudom elolvasni a levelet, mert HTML kódként látom. (Ugyanis erre is volt néhány példa.) Válaszként megkaptam, hogy nem jól nézem, ők tökéletesen küldik, vegyek másik böngészőt, menjek tanfolyamra, de úgy egyáltalán ne mondjak olyat, hogy az ő levelükkel bármi probléma lehet olvasáskor. Ugye érthető, hogy a leiratkozás mellett döntöttem.

Jó dumának tartom azt, amikor valaki nyáron téli üzenetet küld, majd amikor néhányan írnak neki, valami elcsúszott, akkor megírja egy másik levélben, vagy a honlapján, hogy nahát, minek írogatnak ilyet, nem tudják, hogy ez egy tudatos döntés volt? És ezzel akarta elősegíteni a nem tudom mit.
Na persze, csak valahogy az írás stílusa nem olyan volt, mint amikor valaki tényleg direkt írt volna fura dolgot.

Sok "haladó" tudással rendelkező cég a hírlevelében követőkódot helyez el, és figyeli, ki mikor hova kattintott. Ez biztos nagyon jó nekik, mert sok fontos információhoz jutnak. Biztos?
Nem szeretem ezt se, és sokszor galád módon nem kattintok, hanem megnézem a honlapjukat. Nem szeretem, ha figyelik, mit olvastam el, majd küldik az ajánlatot, nekem miben kellene fejlődnöm.
Hát, hogy gyanakvásban nem, az biztos!:-)

Eddig nagyjából a magyar hírlevelekről írtam.

Külföldieket is olvasok nagy számban. Olyanokról is iratkoztam már le, de valahogy nem vették annyira zokon.

A hobbis hírleveleimet imádom. Szépek, képek is vannak, értelmes dolgok is, és gyakran a kedvezményes vásárlás lehetősége. No meg, a legfontosabb, az ingyenes kis füzetek, projektek.

Persze hetente többször is ott van, hogy fizessem elő az aktuális havonta, kéthavonta megjelenő lapot, vagy vegyem meg az új vagy régi különszámot, de ritka eset az, hogy csak ez lenne a levélben. Néhány jó tipp, egy könyvről ismertető, vagy rövid riport valakivel.
Tudom, a lényeg itt is  a vásárlás, de valahogy stílusosan csinálják.

Így sikerült a héten megvennem egy negyedévente megjelenő lap régi számát 10 centért. Ami nagyon jó, mert legalább látom, mi van egy ilyen kiadványban, mennyi reklám, és mennyi számomra értelmes dolog. Elárulom, a következő akciót várom, amikor egy konkrét, kiszemelt újságot fogok megvenni, remélem legalább 50% engedménnyel. (A fele úgyis reklám:-).)

Marketing témában is olvasok hírleveleket, szerintem tanulságosak. Mindent persze nem hiszek el!:-)
Úgy érzem a téma olyan nagy, hogy egy másik bejegyzésben folytatom.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése