2011. július 14., csütörtök

Ott és itt

Aki sokat internetezik, érdekli az online pénzkeresés, gyakran talál olyan írásokat, melyek az online munkát, pénzkeresést taglalják, és annak könnyű mivoltáról regélnek. Például, semmi befektetés nem szükséges, létrehozunk egy honlapot, hirdetéseket teszünk rá, és nekünk csak a forgalmat kell odaterelni, például hirdetésekkel.

Elolvasom ezeket az írásokat, és nem igazán látom, hol is ebben az a nagy biznisz. Nem ismerek olyan embert, aki ismer olyat, aki havi több tízezer forintot keresne hirdetések megjelentetésével.

A partnerprogramokat is olyannak mondják, amivel befektetés és kockázat nélkül dől majd a lé. Azért érdekelne, odaát, egy egyszerű bloggernek, vagy kisebb honlap tulajdonosának mennyire dől.

A partnerprogramokkal itthon sokkal nehezebb helyzetben vagyunk.
Partnerprogramként vannak meghirdetve azok is, amik igazából egy nagyobb cég számára ingyen hirdetési felületet nyújtanak, szinte előreláthatóan azt, hogy ezért fizetnie nem kell soha.

Több partnerprogramot elolvastam, mind lelkes volt, hogy nekem igazán semmi dolgom nincsen, tegyem ki a hirdetésüket, persze előtte regisztráljak, adjak meg egy halom adatot, és ha az én oldalamról odamegy valaki, és az a valaki ott majd X időn belül vásárol, akkor én az elköltött pénz 5%-át megkapom.
Illetve nem kapom meg, mert van egy kifizetése minimum, ami 10-20 ezer forint a legtöbb esetben. Olyan is van, hogy elszámolás csak évente egyszer van. Aki nem éri el a kifizetési limitet, az gyűjti tovább. Nem vagyok könyvelő, de szerintem az a sok lógó tétel ott is gondot jelenthet.

Számolni kezdtem. Vesz valaki az áruházban egy könyvet 5.000 Ft-ért. Annak az 5%-a 250 Ft. A 10 ezerhez ezek szerint 40 db 5.000 Ft-os vásárlás kell. Olyan, aki nem kérte vissza később a pénzét.
A kérdés, 40 vásárló az én oldalamról mennyi idő alatt gyűlik össze.

Arról is olvastam cikkeket, hogy nálunk nem kattintanak reklámokra az emberek, de legalábbis sokkal kisebb mértékben, mint máshol.
Az apró csavar amúgy is ott van a feltételekben: ha először tőlem ment oda az illető, majd másnak a honlapján is meglátott egy odamutató hirdetést, akkor máris a később látogatót küldő oldal a nyertes.
Tehát, ha valaki tőlem odakattintott, megnézte, tetszett, majd azt mondta, gondolkozik a dolgon, és mondjuk másnap egy egészen más oldalon szintén szembejött vele ugyanannak a cégnek a hirdetése, arra örömmel rákattintott, és vásárolt, máris nem én kapom a jutalékot.

Ezt természetesen nem is tudjuk ellenőrizni.
Nem tudjuk, mert lehet, hogy én ma itthon megnézek valamit, tetszik, gondolkodok, majd holnap egy másik helyen, esetleg másik településen egy másik gépről belépve vásárolok. Ember nincs, aki megmondja, hogy én tegnap hogyan jutottam el arra az oldalra.

Akkor már inkább fizessen aprópénzt a kattintásért a partnerprogram.
Az egyik oldalamon az elmúlt hónapban egész szép látogatottság volt, és senki sem kattintott az ott elhelyezett releváns hirdetésekre.
Van olyan ismerősöm, aki annyira parázik, hogy szinte meg sem nézi az oldalamat, mondván, ő nem igazi érdeklődő, és nem akarja becsapni a kattintásával a Google-t. Azért ez nevetséges szerintem, de jó duma arra, ha valakinek a honlapját nem akarjuk megnézni.

Ha valahol kicsit nagyobb is a jutalék, nehezen jön össze az az 5 vásárló is, ami a kifizetési minimum jutalékot jelentené.

Az én dolgom semmiség, leveleimben, kiadványaimban, honlapomon helyezzem el a hirdetést, írjak róla blogbejegyzést, reklámozzam azt a céget/terméket, vagy az én honlapomat, hogy jöjjenek a látogatók.

Ez rajtam kívül másoknak mind jó biznisz. Annak, aki partnerének akar, azért, mert rámtestálta a hirdetési költség egy részét, és még azt is mondja, ha pénzt akarok keresni, tegyek érte.
Annak a cégnek is jó, ahol én a hirdetést feladom, hiszen árbevétel.

Mit jelent a címben az ott és itt?
Ahogy írtam, sok "hogyan keressünk pénzt az interneten" tartalmú oldal van, és ugye senki sem csodálkozik, hogy főleg amerikai.
Tudjuk, ott sincs kolbászból a kerítés, de azért vannak dolgok, amik könnyebbé teszik az online pénzkeresést.

Például én már hónapok óta kacérkodok egy gondolattal, hogyan bővítsem a vállalkozásomat. Ehhez elolvastam már sokszor azt a honlapot, ahol a lehetőséget ki akarom használni.
A lényeg: időnként vannak nagy árengedmények, amiket én is kihasználhatok. Gond csak az lehet, hogy a dollár-forint árfolyam nem túl kedvező.

A vásárláshoz, mivel internet bizniszről van szó, a legnagyobb cégek kuponokat adnak, 50-100$ értékben. Ez eddig nagyon klassz dolog.
Majd mielőtt nagyon megörülnénk, érdemes elolvasni az apró betűt. Az ördög a részletekben rejlik, tudjuk.
Az apró betűs részhez tartozó, elsőre nem látható magyarázatban fehéren-feketén benne van, hogy ezek a kedvezmények kizárólag az USA állampolgárait, na jó, lakóit illetik meg. Esetleg egész Észak-Amerika lakóit.
Európaiakat nem. Trükközni sem érdemes, mert a megfogalmazás szerint érthető, hogy a fizetőnek kell USA rezidensnek lennie, és a megrendelésnek is onnan kell érkeznie. (IP címből ellenőrizhető.)

Tehát, az elején említett variáció, ami arról szól, hirdessem az oldalam, hogy több látogatóm legyen, akik majd kattintanak, ott valóban nem igényelnek nagy befektetést. Tudjuk, hogy  akárhány hirdetési fiókunk lehet, tehát időnként biztos leesik néhány kupon. Egy tárhely előfizetéshez is háromféle hirdetési kupon jár, amit egyszer lehet felhasználni az előfizetés ideje alatt, de ha a kezdetekkor nekem 200-300 dollárnyi ingyenes lehetőségem is van, akkor ez azt jelenti, hogy ki tudom próbálni, mennyire hatékony a hirdetés, be tudom gyakorolni, megismerhetem a valódi hirdetések világát úgy, hogy nem költök rá sokat.

Igen, itthon is lehet kapni időnként 10 ezer forintos kupont, de ritkábban, kevesebb helyen. Ha pedig egy 300 ezer forintos tanfolyamnál kapom, akkor egészen máshogy néz ki, mintha egy 40 ezer forintos vásárláskor. Sőt, nem is 40, mert akkor már alapból van legalább 15% árengedmény.

Azért írtam le ezt a pár gondolatot, hogy amikor olvasunk különböző amerikai tippeket arról, hogyan legyünk sikeres online vállalkozók, akkor tudjuk, ott az indulás mindenképpen olcsóbb.
Arról nem is beszélve, hogy a piac nagysága össze sem hasonlítható, az emberek mentalitása és pénztárcája is más.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése