2010. október 4., hétfő

A fájlnevekről

A Windows operációs rendszer már egy jó ideje elfogad hosszú fájlneveket, ékezetes fájlneveket is. Ez nagyon jó dolog. De.
Gondoljunk vissza a kapott csatolt állományok fájlneveire. Én a napokban több olyan csatolmányt is mentettem, aminek szép hosszú fájlneve volt, sok szép ékezetes betűvel.
Gondolom azok voltak, mert elolvasni nem tudtam. A fájl mentésekor már csak hieroglifákat láttam a fájlnevekben, nem az ő, ű, á stb. betűket.


Javaslatom a következő:
A továbbküldésre szánt állományok nevében ne alkalmazzunk ékezetes betűket, engedélyezett különleges karaktereket. Azért senki nem ró meg minket, ha ékezet nélküli a fájlnevünk. Ez nem helyesírási hiba.

Saját gépen használva lehet ékezetes fájlnevünk, ha a gépünk alapból nem tünteti el azt.

A másik dolog a fájlnevek hossza.

Réges-régen az volt a szabály, hogy a fájlnév 8 karakter hosszú, és azt követi a pont után 3 karakteres kiterjesztés. Vannak olyan esetek, amikor a számítógép levágja a 8 karakternél hosszabb neveket. Ha ez még az ékezetes betűk olvashatatlanná tételével is jár, akkor elég nehezen találjuk meg azt, amit keresünk.

Abból még baj nem származott, ha a fájlnevet 8 karakteresnek választjuk, ékezet és speciális karakterek nélkül.

Na igen, van kiterjesztés. Akkor is, ha a Windowsunk úgy van beállítva, hogy nem mutatja az ismert kiterjesztéseket. Én jobban szeretem, ha látom a kiterjesztéseket is.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése