2010. szeptember 11., szombat

Megjelent az új Office

Nem mondom, hogy hatalmas meglepetésként ért a hír, miszerint kapható az új Ms Office programcsomag, de azért felmentem a Microsoft honlapjára megnézni.
Ha jól látom, akkor megszűnt az a nagy összevisszaság az elnevezések között.
Engem kifejezetten zavart, hogy az előző verzióban szinte minden variációt külön csomagként, külön névvel forgalmaztak. Ha a Word, Excel-en kívül még másik 2 programot is akart valaki használni, nagy esélye volt rá, hogy ezt nem egy csomagban találta meg,  hanem két különfélében, illetve megvehette a majdnem legdrágábbat. Ha meg annyira elvetemült valaki, hogy képes adatbáziskezelőt is használni, akkor készüljön arra, hogy mindig a legdrágább csomaggal kell megelégednie.

Nos, idei kellemes hír, hogy diák/otthoni csomag 3 gépre tehető fel, természetesen semmiféle üzleti célra nem alkalmazható.

A következő csomag kissé szerény, a diákverzióhoz képest csak az Outlook a többlet, de ezt a csomagot munkához lehet használni.
Akinek nem elegendő a Word, Excel, PowerPoint, OneNote, Outlook együttese, annak a Professional verziót ajánlják.

A nagybani vásárlók más csomagok közül választhatnak, de úgy érzem, ez kevéssé érinti az otthon dolgozókat.

Próbáltam megtudni, pontosan mit tartalmaznak a csomagok, itt az Office eszközökre gondolok, erről nem találtam információt. Bevallom, azért órákat nem töltöttem az információra vadászva.

A kérdés az, ha van már régebbi verziójú Office programcsomagja egy vállalkozónak, szüksége van-e az idei verzióra? Átlagos használat mellett semmi szükség rá. Magánvéleményem, hogy az Office 2000 volt a legjobban használható.
A 2003-hoz is sok újat kellett megtanulni, megszokni. Némely dolog kivitelezése bonyolultabbá, áttekinthetetlenebbé vált. Pl. a körlevelet sikerült annyira megvariálni, hogy az ember vért izzadt, mire megértette a kezdő felhasználóval, miért jó ez neki. A régi egy párbeszédablak helyett ugrálni kell ide-oda, ráadásul nem sorrendben, hagyjuk...
Az Excel is erősen önállósodott, vannak dolgok, amiket már szinte magától csinál, az a baj, hogy nekem nem úgy van szükségem rá, és azt nem hagyja.

Az Office 2007 eljövetelével mindent, amit tanultunk eddig, újratanulhattunk. Nekem az a menü nélküli szalag nem jött be. Kattintgatok össze-vissza, és keresem a normális, megszokott formázásokat. Nem kevés időbe telt, mire egyáltalán megtaláltam, hogy hol kell menteni, vagy hol kell a menüt megkeresni. A barátkozást ezzel a verzióval ezen a szinten hagytam abba.

Az Office 2010 még ezen is túltesz, hiszen javulni, "egyszerűsödni" kell:-))))

Szerintem nem ér hátrány senkit, aki marad a megszokott, betanult, régebbi verzióknál.

Ugye azt az apró körülményt nem is említettem, hogy az évek során már át is térhettünk ingyenes irodai programcsomagokra.
Egyet azért meg kell hagyni. Ha a megadott formátumokban akarunk előállítani állományokat, úgymint a Ms Office által használt formátumai, akkor erre legalkalmasabbak a Microsoft Office csomag programjai. Ezek legalább önmagukat felismerik, megnyitják, elmentik, míg ez nem mindig mondható el más programcsomagokról .doc, .xls, .ppt fájlok esetében.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése