2010. szeptember 15., szerda

Honlapokról

Ezerszer olvasom, hallom, mennyire fontos a jó weblap. Ezt sokan meg is fogadják, és időt, pénzt, fáradságot nem kímélve fejlesztik, fejlesztetik honlapjukat.

Mostanában néhány dolgot kerestem, érdeklődtem többféle termék és szolgáltatás után, és ismét megállapítottam, van még mit tenni.

Rengeteg borzalmas honlapot láttam. Ismét találkoztam olyanokkal, amelyekről nem tudom megállapítani, vajon élő cég áll mögöttük, vagy csak 4-5 éve egyszer elkészítette a valaki az oldalt, és magára hagyta. Az élet legcsekélyebb jelét sem mutatják.
Másik dolog, amit nem értek, hogy minek dicsekszenek olyannal, ami nincs? Itt konkrétan a látogatókra gondolok.
Ha egy honlapot az utóbbi 6 évben összesen 16 ezren néztek meg, azzal talán nem kellene dicsekedni. Nem magánember személyes blogjáról, vagy hobbijáról szóló oldalról beszélek, hanem nagykereskedések oldalairól. Budapesti nagykereskedések. Sikerül olyan titkosan üzemelniük, hogy szinte meg sem találja őket az ember. Kiszámoltam, napi 7-10 látogató? Egy üzleti honlapnál? Nagyon kevés. Még annál is kevesebb.
A vicc az, hogy véletlenül meg nem is lehet rájuk akadni. Az előző napokban a Google keresőjét nyaggattam, és bizony nem jöttek elő ezek a találatok. Hogy akkor mégis mi módon találtam meg? Egyszerű. Legalább a termékeik címkéjén közlik a honlapjuk címét, tehát közvetlenül beírtam a keresőbe.

A teljes honlap szinte képgaléria. Ami nem lenne baj, ha éles és nagy képek lennének. Sajnos ezek egyik kategóriába sem tartoznak. Kicsi képek, nem túl élesen. Árak meg természetesen sehol. Illetve a képen vannak, az árcédulák látszanak, de a képről nem lehet leolvasni. Nem is ez lenne a cél, hogy egy fotóról találjam meg, mi mennyibe kerül, hanem hogy legyen egy árlista. Vagy legalább egy ici-pici kivonat az árlistából. Hát itt bizony nincs ilyen.
Valószínűleg még nem hallották, hogy jobb, ha nagyjából tájékozódik az árakról a reménybeli vevő. Vagy nekik semmi szükségük holmi árak közzétételére, hiszen így is van vevőjük. A vevőik pedig nem érdeklődnek a honlap iránt. Elképzeltem a vevők honlapját:-) Még szörnyűbb lehet a kép.

Mondhatják persze, hogy nem írnak ki árakat, mert ez tulajdonképpen titok, különben a végfelhasználók rájönnének, mi merre hány méter.

Eközben sok nagykereskedés nyit a lakosság felé, és azt mondja, igen, lehet itt vásárolni, nincs mennyiségi minimum, hiszen kis pénz is pénz.

Ismételten megállapítottam, lenne itt még mit tenni, és nem is a hét nyelven beszélő, agyondizájnolt és agyonprogramozott honlapokat hiányoltam. Csak az olyat, ahol a magyar ékezetes betűket nem kérdőjel helyettesíti, ahol magyar magyarul beszélnek a honlapon, ahol van némi információ, nem csak kép. Akár az is, hogy csak kereskedőket, viszonteladókat szolgálunk ki, és ehhez ilyen és ilyen papírt, igazolást kell bemutatni.

Összefoglalva, a vállalkozások egy részének ma is használhatatlan honlapja van, lehet, ezek a cégek meg úgy érzik, hogy a honlap fejlesztésére költött pénz teljesen felesleges volt.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése