2010. február 6., szombat

Honlap tartalma és külleme

Az elmúlt napokban többször kutakodtam a neten.
Sok érdekes és érdektelem dolgot láttam.

Mennyi ronda, hibákkal telezsúfolt honlap létezik.
Jó, én sem vagyok egy nagy dizájner, de úgy érzem elég jó ízlésem van. Szeretem, ha az értékes tartalomhoz tetszetős külcsín tartozik.

Egyik nap felfedeztem egy ordító helyesírási hibát egy oldalon, amit azonnal megírtam a cégnek. Meglepetésemre nagyon hamar reagált az illetékes, és ami még meglepőbb, nyomban javítva is lett a hiba.
Levelezésünkből az is kiderült, hogy az egyik oldaluk a marketingesek javaslata alapján olyan ordenárén ronda, merthogy így jön a vevő. Na ja. Nem kommentálom.
Csak az merült fel bennem, hogy ezzel a direkt ronda, mondhatnám bunkó kinézetű oldallal meg éppen azokat ijesztik el, akik úgy gondolják, hogy ha a termék honlapja ennyire rémesre sikerült, akkor vajon a termék is hasonló?
Azt akarom mondani, hogy én, személy szerint nem tudom magam függetleníteni a látványtól, és egy igazán ronda formázáskor nem arra gondolok, "Ah, itt egy baromi jó termék, és egy baromi ronda oldal hozzá, hogy felfigyeljenek rá."
Szerencsére ma divat az egyszerűség is, és ha az ember nem tudja, milyen is legyen a honlapja, választhatja akár a teljesen egyszerű fehér háttér, fekete betű variációt is. Ezzel túl nagyot nem lehet tévedni.
És meg is lehet magyarázni, minimáldizájnra törekedtünk:-).
De legalább olvasható.
A megállapítás az: van még mit tenni, nekem meg tanulni, mert valahogy mindig kiderül, nem nekem szánták azt a vevőcsalogatót. Vagy lehet, ez nem az én hibám?

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése